Både på bensin- och dieselsidan finns det flera olika varianter av de moderna 2.0 liters motorerna från VAG. Det kan därför vara svårt för en ägare att veta vilken exakta motortyp som sitter monterad i bilen. På Wasa Motor HB arbetar vi mest med motorerna 1.8 TFSI och 2.0 TFSI och vill därför försöka underlätta för våra kunder att reda ut begreppen.
Similar Posts
TDI 2.0 – De olika balansaxlarna
På Wasa Motor HB har vi sällan en lugn stund på grund av högt arbetsflöde. Detta till trots har jag nu äntligen åsidosatt lite tid till att skriva en efterlängtad…
Det beryktade balansaxeldrevet på 2.0 TFSI
Det här inlägget handlar om, som rubriken avslöjar, det beryktade balansaxeldrevet på 2.0 TFSI. Vi har tidigare skrivit lite om detta i olika forum men många av dessa inlägg har…
TFSi 2.0 Reglering oljetryck
Ett av de vanligaste problemen med VAG’s TFSi 2.0 motorer är lågt eller ojämnt oljetryck. På grund av ett konstruktionsfel i oljepumpen kan den vid slitage eller smutsig olja tappa oljetrycket helt…
Audi A5 2.0 TFSI CDNC kamkedjeras
Låt inte snålheten bedra visheten Denna Audi var lite speciell. Ett praktexempel på hur det går när någon bestämmer sig för att vara dumsnål.När den kom till oss var den…
Ur- och imontage av balansaxelmodul TDI 2.0
Att plocka ur en balansaxelenhet behöver inte vara svårt. Detsamma gäller installationen av den renoverade modulen. I detta inlägget beskriver jag processen steg för steg för att även den genomsnittliga…
VW Golf GTI 2.0 TSI Renovering av motor
Ägaren till denna Volkswagen Golf råkade ut för det fruktade kamkedjehaveriet. Mitt under körning hörde motorn av sig och sa: Nej, nu tackar jag för mig och du får ta…
