Meny

0

0,00 kr

Blog

balansaxel som driver oljepumpen

TDI 2.0

TDI 2.0 – De olika balansaxlarna

På Wasa Motor HB har vi sällan en lugn stund på grund av högt arbetsflöde. Detta till trots har jag nu äntligen åsidosatt lite tid till att skriva en efterlängtad artikel. I den kommer jag redogöra för skillnaderna på de... Läs mer

Sprucket honda växelhus

Marinservice

Sprucket Honda växelhus

Honda har länge varit kända för sina fina fyrtakts utombordare. De håller hög kvalitet och är driftsäkra. Med detta sagt har även de haft en del bekymmer genom åren. Ett mycket vanligt fel drabbade växelhusen till deras 40, 45 och... Läs mer

Haveri kamkedja

TFSI 1.8 / 2.0 EA888

Audi A5 2.0 TFSI CDNC kamkedjeras

Låt inte snålheten bedra visheten Denna Audi var lite speciell. Ett praktexempel på hur det går när någon bestämmer sig för att vara dumsnål. När den kom till oss var den tidigare helrenoverad på garanti av en auktoriserad verkstad. Där... Läs mer

En specialtillverkad reglerventil för att fixa problem med lågt oljetryck

Uncategorized

TFSi 2.0 Reglering oljetryck

Ett av de vanligaste problemen med VAG’s TFSi 2.0 motorer är lågt eller ojämnt oljetryck. På grund av ett konstruktionsfel i oljepumpen kan den vid slitage eller smutsig olja tappa oljetrycket helt eller partiellt. Läs mer

tsi 2.0 återmonterad

Audi, Volkswagen, Skoda och Seat

Vilken motor har jag?

Både på bensin- och dieselsidan finns det flera olika varianter av de moderna 2.0 liters motorerna från VAG. Det kan därför vara svårt för en ägare att veta vilken exakta motortyp som sitter monterad i bilen. På Wasa Motor HB arbetar... Läs mer

motorrenovering

Renovering av Komatsu 6D95L

På Wasa Motor HB åtar vi oss alla sorters motorjobb, även större renoveringar av motorer som arbetar under tuffa förhållanden. Ett exempel är renoveringen av denna Komatsu 6D95L. Tack vare vårt breda utbud av tjänster har vi möjlighet att utföra... Läs mer